niedziela, 21 lutego 2021

"Księga niezapomnianych baśni" Wydawnictwa Jedność - ponadczasowa klasyka

 

Jestem fanką baśni i uwielbiam je czytać oraz ich słuchać. Co prawda niektóre baśnie wzbudzały we mnie czasem strach i niepokój, ale one właśnie takie są. Baśnie są wyjątkowe, czasem straszne, ale przede wszystkim magiczne. Sięgając właśnie po te pozycje trzeba być świadomym ich zawartości i przesłania. Baśnie śmiało nazwę podstawą literatury i uważam, że każdy powinien je znać, jednak uważam, że proponuję, aby zaznajomić dziecko z baśniami w wieku powyżej około 7. - 8. roku życia, mimo wszystko powinnyśmy wziąć pod uwagę przede wszystkim predyspozycje dziecka. Jeśli dziecko jest bardzo wrażliwe, opóźnijmy moment wprowadzenia baśni, jednak nie powinnyśmy o nich zapominać, bo to przecież klasyka.

Dzisiaj przychodzę do Was z pięknie ilustrowanym i wydanym egzemplarzem baśni pod tytułem "Księga niezapomnianych baśni" Wydawnictwa Jedność. W tym zbiorze urzekła mnie przepiękna szata graficzna oraz trzymająca w napięciu narracja. 

Księga zawiera aż 23 baśnie, wśród których znalazły się te popularne takie jak Kopciuszek, Królewna Śnieżka, Śpiąca Królewna, ale też te mniej popularne, a niektóre dla mnie nieznane. Subiektywnie zaliczę do nich: Białośnieżkę i Różyczkę, Spółkę hultajską, Zająca i jeża i Gwiazdy dukaty. Baśnie przeczytałam w ciągu dwóch wieczorów, córce próbowałam je streścić omijając niektóre fragmenty jeszcze dla niej nieistotne, jednak zacięłam się przy fragmencie kiedy Wilk połknął Czerwonego Kapturka i póki co baśnie odłożyłam dla niej na później. Jednak gorąco polecam tę klasykę rodzicom w ramach powrotu wspomnień z dzieciństwa oraz starszym dzieciom. 









Ten zbiór baśni w twardej oprawie wygląda pięknie,  ilustracje robią wrażenie nie tylko na młodych czytelnikach, ale też rodzicach i z pewnością będą wspaniałą ozdobą biblioteczki. 


Tę oraz wiele innych ciekawych publikacji znajdziesz tutaj:



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger