środa, 8 lipca 2020

Jak wychować inteligentne dziecko? - "Obudź w dziecku olbrzyma"




Kochani,

mam dzisiaj dla Was ciekawą pozycję, tym razem nie dla naszych milusińskich, a nas - rodziców. "Obudź w dziecku olbrzyma" to poradnik dla rodziców, który porusza wiele tematów, niby prostych, a jak się z czasem okazuje, nie tak oczywistych.

Ta książka to zbiór fachowej wiedzy, popartej przykładami, wyjaśnieniami i ciekawymi anegdotami. Olbrzymi plus daję jej za prosty język, który trafia do każdego, za rzeczowość oraz zwięzłość. W czasie studiów przeczytałam wiele książek dotyczących wychowywania dzieci, czytałam z zaangażowaniem nawet te dłuższe i "cięższe" pozycje, jednak teraz jako mama pracująca sięgam po fachową literaturę, którą czyta się szybko i zwięźle. Jestem też wdzięczna za to, że książka jest ciekawa - uwierzcie mi, napisanie książki o wychowywaniu dzieci w fachowy, a mimo to, w przyjazny sposób, nie jest wcale niemałym wyzwaniem!

Książkę przeczytałam w ciągu kilku drzemek córki- Pani Mariolu, dziękuję, za mile spędzone południa z dobrą lekturą w dłoni. Dla autorki - Pani Marioli Kurczyńskiej- główne zdjęcie w mojej recenzji na pewno nie będzie przypadkowe. Dla Was - moi Drodzy Czytelnicy - być może. "Obudź w dziecku olbrzyma" podkreśla istotę aktywności fizycznej dla dziecka, dlatego zdecydowałam się na pokazanie Wam kilku elementów naszego domowego placu zabaw :)

Czytając "Obudź w dziecku olbrzyma" zgadzałam się z wieloma aspektami, ba, ze wszystkimi. Wiele z nich było dla mnie oczywistymi, jednak nie wszystkich byłam świadoma. Jednak moja koleżanka po przeczytaniu tej lektury zwierzyła mi się, że nieświadomie popełniała wiele błędów. I to jest to - przez brak wiedzy niektórzy z rodziców może nie krzywdzą swoje dzieci, ale jednak nie pomagają im rozwijać skrzydeł. Jestem przekonana, że właśnie dlatego powstał ten poradnik - to kompas dla rodziców, kompas, który pomoże małym stateczkom w dopłynięciu do ich wymarzonego portu.





"Obudź w dziecku olbrzyma" przekazuje nam trochę fachowej wiedzy na temat pracy prawej i lewej półkuli. Dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i innych znawców tematu to nic innego jak utrwalenie wiedzy zdobytej w czasie studiów. Dla rodziców, prawdopodobnie nowe informacje, którą ułatwią proces zrozumienia stylu bycia oraz zachowania się dziecka. Im bardziej jesteśmy świadomi, tym bardziej stajemy się wyrozumiali wobec innych. 

Po przeczytaniu tej fantastycznej książki przykładam jeszcze większą wagę do aktywności fizycznej dzieci. W chwili obecnej mamy pod opieką szczęśliwą gromadkę maluchów w wieku 1 rok, 1,5, 2,5, 3 i 11 - sami przyznacie, niezła mieszanka :) To prawda, w dodatku każdy maluch całkowicie różni się od swojego rodzeństwa/kuzynostwa. Jest wesoło, radośnie, głośno, a każdy dzień trwa kilkanaście minut - tak mi się przynajmniej wydaje :) Książka "Obudź w dziecku olbrzyma" pomogła mi poradzić sobie z wieloma niecodziennymi dla mnie sytuacjami: atakami agresji, złości, zazdrości, pomogła w wyciszeniu dzieci oraz podsunęła mi kilka pomysłów na ulepszenie koncentracji u tych niesfornych maluszków. Pomaga mi witać każdy dzień z uśmiechem i nową dawką optymizmu :)

W poradniku znajdziecie pomysły na zabawy, ich dokładny opis oraz zalety. Konkrety - i to, jako rodzicowi i pedagogowi- bardzo mi się podoba!














Dla kogo?

Dla każdego! Nie tylko rodzica, pedagoga, ale też cioci, wujka, babci i dziadka. Każdy kto ma kontakt z dzieckiem powinien choć trochę zgłębić mądre zasady wychowania. Zasady, które powinniśmy stawiać dzieciom, granice, których nie powinno się przekraczać. Dzięki tej fachowej wiedzy nauczymy się żyć z dzieckiem w zgodzie i harmonii. Nauczymy się wzmacniać jego pozytywne strony, a wyciszyć negatywne, być może wychowamy młodego geniusza? Póki co, skupmy się na wychowaniu wartościowego i pewnego siebie człowieka.

Tego życzę Wam i sobie.

Polecam Wam tę wartościową lekturę, być może dzięki niej i Wam - świat stanie się jeszcze lepszy dzięki tym młodym ludziom.

Dajcie znać czy chcielibyście zdobyć tę książkę w konkursie :)

1 komentarz:

  1. podoba mi się, że książka jest rzeczowa - nie lubię zbyt dużo teorii

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger