poniedziałek, 14 października 2019

Czy jesteś eco-friendly? Przekonaj się! Recenzja "Plastik fantastik?"




Moi Drodzy,

mam niespodziankę dla wszystkich miłośników (i tych małych i tych dużych) przyrody oraz środowiska! Jesteś eco-friendly, a los naszej planety jest Ci bliski? Szukasz niebanalnego prezentu dla Malucha? Dobrze trafiłeś bo dzisiaj prezentuję Wam "Plastik fantastik" Wydawnictwa Babaryba. Książka jest pięknie ilustrowana, w twardej oprawie przez co wygląda elegancko dlatego do twarzy będzie jej w torebce prezentowej :) 


Gdy tylko otworzyłam książkę, moja córka podbiegła rozradowana wołając KWA KWA. Nie ukrywam, obie byłyśmy wniebowzięte i "kupione" już od pierwszej strony :). A później było już tylko lepiej. Kilka tygodni temu obejrzałam program Galileo o gumowej kaczuszce - niesamowicie mnie zainteresował, ale też zaintrygował. A tu taka niespodzianka! Historia kaczuszki na kartach książki wzbogacona o ciekawe wnioski, fakty oraz wspaniałe ilustracje, które wspomagają dziecięcą wyobraźnię. Na kartach książki znajdziecie też kilka faktów fizycznych. Czy wiecie co by się stało gdy by kaczka była drewniana? Albo szklana? A może metalowa? 





Podoba mi się również dom, który umożliwia przećwiczenie z dzieckiem nazw pomieszczeń. Ja wzbogaciłam tę opowieść o czynności, które są przedstawione na ilustracjach oraz nazwy przedmiotów. Starsze dziecko może opowiadać to co widzi oraz nazywać wszystkie przedmioty wykonane z plastiku. Przypuszczam, że każdy maluch będzie zdziwiony jak wiele z otaczających nas przedmiotów jest wykonanych właśnie z plastiku. A czy każdy wie dlaczego? Nie? To znakomicie bo już na kolejnych stronach znajdziecie odpowiedź. Wasze dzieciaki dowiedzą się również o szerokim zastosowaniu plastiku w innych dziedzinach naszego życia, przykładowo w medycynie. A wiecie od kiedy używa się plastiku? Jeśli nie to koniecznie zajrzycie do "Plastik-fantastik?"



"Plastik-fantastik?" uwrażliwia na ekologię, dobro zwierząt, edukuje, ciekawi, intryguje, ale też chwilami wzrusza. Wzrusza i smuci, ponieważ nie znam nikogo obojętnego na krzywdę zwierząt - krzywdę wyrządzaną przez ludzkie (nasze) zaniedbania. Bo kto śmieci jak nie my? "Plastik-fantastik?" podpowie w jaki sposób chronić naszą planetę, inspiruje oraz zachęca czytelników (nie tylko dzieci!) do aktywnego dbania o środowisko.

Osobiście jest zachwycona, że miałam przyjemność zapoznać się z tak wartościową pozycją. Cieszy mnie jeszcze bardziej fakt, że spotkałam już tę książkę kilkakrotnie na półkach dużych księgarni - dzięki temu mam pewność, że ta książka trafi w ręce małych i dużych fanów ekologii :)



Wszystkie szczegóły oraz szeroki wybór publikacji znajdziesz tutaj:



Za egzemplarze recenzenckie serdecznie dziękuję Wydawnictwu BABARYBA.

1 komentarz:

  1. Właśnie zamówiłam tę książkę. Z niecierpliwością czekam na kuriera. Podzielę się też moimi wrażeniami :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger