czwartek, 7 października 2021

Akademia Mądrego Dziecka. Pomóż mi przetrwać - wspaniałe książki z EKO przesłaniem dla przedszkolaków

 


Pewien czas temu pokazałam Wam książki Akademii Mądrego Dziecka z serii Pomóż mi przetrwać - książki dedykowane starszym czytelnikom w wieku 3-7 lat. To niezwykła seria książek dedykowana przedszkolakom. Za co cenię te książeczki? Za wspaniały motyw przewodni, czyli ochronę przyrody. Moja córka chętnie towarzyszy dziadkowi podczas tworzenia karmnika dla ptaków, my zbieramy śmieci w pobliskim lesie, ograniczamy plastikowe pojemniki, segregujemy śmieci i uczę też córkę w jaki sposób to robić, a literatura w tej tematyce to wspaniałe uzupełnienie, ale i rozszerzenie tej tematyki.

Głównym bohaterem książki "Złamane skrzydełko Adrianka. Akademia Mądrego Dziecka. Pomóż mi przetrwać" jest najmłodszy bocian z rodzeństwa - Adrianek. Poznajemy go jako pisklaka i towarzyszymy mu w jego pierwszych miesiącach życia. Obserwujemy jego zmagania z codziennością, towarzyszymy w trudnych i kłopotliwych sytuacjach podziwiając magię przyrody. Zachęcam Was do wspólnego śledzenia losów Adrianka.

"Mała Asia w wielkiej puszczy. Akademia Mądrego Dziecka. Pomóż mi przetrwać" to opowieść o żubrzątku, które rodzi się później niż jej kuzynostwo. Czy Asia zdąży nabrać sił przed zimą, czy nadąży za resztą stada? Po przeczytaniu tej opowieści młody czytelnik dowie się w jaki sposób bezpiecznie i mądrze pomagać zwierzętom zimą i być może zakocha się w otaczającej go przyrodzie.







Obie prezentowane przeze mnie dzisiaj książki z serii Pomóż mi przetrwać zawierają wciągającą historię o danym zwierzęciu. Olbrzymim atutem jest to, że historia jest napisana zrozumiałym, przystępnym językiem. Magiczne i klimatyczne ilustracje są świetnym uzupełnieniem historii oraz sprawiają, że opowieść jest dla młodego czytelnika autentyczna i łatwiejsza do zrozumienia i przyswojenia. Te ilustracje oddziałują na czytelnika tak, że emocje odczuwamy dokładnie tak jak zwierzątko, czyli kolejną zaletą tej serii książeczek to wzbudzanie empatii wśród młodego pokolenia. W książeczkach znajdziemy też wskazówki jak pomagać ptakom i jak mądrze i sensownie wspierać przyrodę i dbać o nią. Co więcej, w każdej książce znajdziecie też planszę edukacyjną oraz quiz wiedzy. Moja córka uwielbia te książeczki, a historii słucha z zapartym tchem.

Ciekawe pozycje dla młodszych i starszych czytelników znajdziecie tutaj:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger