niedziela, 23 lutego 2020

Laptop edukacyjny DWUJĘZYCZNY


Praca wrze! Tak właśnie mogę opisać to zdjęcie. Niedawno pożegnałyśmy się z córką z grzechotkami, łatwymi sorterami i książeczkami dla maluchów. Zaczynają pojawiać się u nas lalki, zabawki, dzięki którym bawimy się w odgrywanie scenek. Królują oczywiście klocki, z których budujemy wszystko, jednak najczęściej dom i budę dla wymarzonego psa. Moja córka uwielbia też piankowe litery i magnesy - litery na lodówkę. Podczas zabawy poznała już litery: A, B, C, K, P, M, T, O, U, S i potrafi dopasować do nich słowo. Bezbłędnie też je wybiera spośród wielu innych i dlatego szukałam zabawki, która pomoże nam w zabawie literkami. I wiecie co? Znalazłam! :) Niedawno mieliście okazję wygrać taki właśnie laptop, a my dzięki uprzejmości HH Poland mamy przyjemność się nim bawić :)

Zacznę od najważniejszego, czyli dla kogo jest przeznaczony laptop. Dla dzieci powyżej trzeciego roku życia. Pewnie pamiętacie, że moja córka nie jest jeszcze w tym wieku, ale dobrze sobie radzi z niektórymi poziomami. Zaczęłyśmy oczywiście od najłatwiejszych czyli rozpoznawania liter i literowania wyrazów. Na ekranie pojawia się obrazek ilustrujący słowo co bardzo jej się podoba. Laptop nie tylko uczy liter i cyfr, ale też zachęca dzieci do powtarzania słów oraz zachęca do interakcji. Moja córka do tej pory sporadycznie mówiła PA PA jednak teraz za każdym razem kończąc zabawę, radośnie żegna się ze swoim laptopem tymi słowami. Po włączeniu urządzenia na ekranie pojawia się uśmiechnięty chłopczyk, który na powitanie macha dziecku rączką - nam się podoba :). Wrócę jeszcze do wieku. Jak już napisałam, laptop jest dedykowany od trzeciego roku życia i ze względów bezpieczeństwa zgadzam się z tym, jednak ja towarzyszyłam córce podczas zabawy, wspólnie odkrywałyśmy jego możliwości dlatego nawet dwuletnie dziecko może z niego korzystać, ale TYLKO pod opieką osoby dorosłej. I nie mam na myśli mamy, która gotuje obiad trzy metry od dziecka odwrócona plecami jednak opiekuna, który bawi się z dzieckiem, pomaga mu, tłumaczy i nadzoruje zabawę. Do laptopa dołączona jest myszka na krótkim kabelku - mimo to, miejmy pod uwagą BEZPIECZEŃSTWO naszego szkraba.


Tuż po włączeniu pojawia się melodia - stonowana, przyjemna dla ucha. Plusem jest dla mnie to, że głośność jest regulowana i każdy znajdzie dla siebie odpowiedni poziom. Laptop edukacyjny jest bardzo zbliżony do laptopa dla dorosłych - tak zwanego prawdziwego :) Dlatego znajdziemy też tutaj opcję regulacji jasności ekranu, klawisz ENTER oraz klawisz włączania i wyłączania urządzenia.

Laptop zawiera 6 grup tematycznych:

1) litery i wyrazy (między innymi Co to za litera?, Uzupełnij literę, wstaw literę, literowanie)
2) matematyka (na przykład nauka cyfr, odejmowanie, dodawanie, uzupełnij równanie)
3) muzyka ( przykładowo melodie, dźwięki, zagraj melodię)
4) logika i pamięć (na przykład zapamiętaj liczbę, odkryj pary, ułóż cyfry, policz figury)
5) gry (między innymi zastrzel litery, wąż, labirynt, piramidy, boks)
6) akcesoria (kalkulator, budzik, czasomierz, zegar, data)

W tych sześciu grupach tematycznych znajdziecie aż 80 programów i jest to mnóstwo! Byłam mile zaskoczona, że dziecko ma tak olbrzymi wybór zadań, bo przyznaję, że dzięki temu zadania są urozmaicone dziecko się nie nudzi i na wiele sposób ćwiczy oraz utrwala swoje wiadomości. Jest jeszcze jedna zaleta tak wielu programów: laptop będzie służył nam długo, bo jednak sprawdzenie i nacieszenie się 80 programami zajmie nam sporo czasu :)

Wybór programów jest łatwy i opanuje go nawet mody użytkownik laptopa. Doceniam to, że numery programów są zaprezentowane na monitorze. 




Spójrzcie na klawisz SPACJA. Tak, dokładnie! SPACJA pozwoli nam na zmianę języka przy jednym kliku. Jako anglistka uważnie przysłuchiwałam się wersji angielskiej i jestem nią mile zaskoczona. Polecenia są w języku angielskim, lektor mówi wyraźnie. Więc laptop sprawdzi się też dla starszego dziecka, któremu niekoniecznie po drodze jest z językiem angielskim :)




Nawet pojawił się nasz ulubieniec, na którego widok córka radośnie naśladowała szczekanie psa i bezbłędnie powtórzyła: DOG. Jestem przekonana, że laptop będzie nam jeszcze długo towarzyszył. 



Podoba Wam się laptop? Ja jestem nim zachwycona! Laptop edukacyjny dwujęzyczny HH Poland to nie tylko zabawka. To sprzęt, dzięki któremu dziecko będzie mogło nas naśladować, będzie mogło robić to co my i być może nie będzie wyrywać rodzicom ich laptopa? :) Interesujące zadania pozwolą naszemu dziecku na rozwijanie umiejętności rozumienia poleceń, naukę liter i cyfr. Pomogą w rozwijaniu wyobraźni, kreatywności, spostrzegawczości oraz logicznego myślenia. Znajdziecie też zadania oraz gry ćwiczące pamięć. Laptop zapewni nie tylko rozrywkę, ale też poznawanie świata w nowoczesny sposób. 

3 komentarze:

  1. Też musimy sobie taki sprawić bo prezentuje się super

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super! urodziny synka niebawem więc mamy już pomysł na prezent! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niby fajna idea, ale nie jest to trwały sprzęt u mnie szybko padł. dałam swój stary sprzęt do serwisu z naprawą laptopów żeby komputer ożył i mały dostał właśnie ten, kupiłam różne programy edukacyjne, niektóre pobrałam za darmo

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger