niedziela, 24 marca 2019

Bawimy się z bajką z wydawnictwem MD Monika Duda

Moi Drodzy!

Dzięki uprzejmości wydawnictwa MD Monika Duda mam przyjemność zaprezentować Wam recenzję Zabawy z bajką.



Wiecie, że moja córeczka ma dopiero albo już (! :) ) roczek więc z wielkim zainteresowaniem chłonie bajki o zwierzętach nie tylko domowych i z zagrody, ale też tych dzikich oraz przygodach morskich zwierząt, z pasją słucha o marzeniu Różyczki, a rebusami, kolorowankami oraz innymi znakomitymi zadaniami zajmują się moi siostrzeńcy. 

Seria Zabawy z bajką składa się z czterech części:

- Wiejska Zagroda
- Marzenie Różyczki
- Afrykańska Nuda
- Morskie Przygody

Każda z części zawiera ciekawą historyjkę o tytułowych bohaterach, kolorowanki, szlaczki, labirynty, rebusy, ćwiczenia na rymy, dopasowywanie brakujących elementów do obrazka, ćwiczenia na liczenie. 







Czytając historyjki nazywamy z córką zwierzęta oraz naśladujemy dźwięki. Pochwalę się, moja córa od kilku tygodni muczy i miauczy z wielką radością, a od kilku dni wskazuje obrazek konia i zaczyna wydawać dźwięki: ihaaaaa! :) A wy, które zwierzęta lubicie najbardziej? Zdradzę Wam również naszą nową zabawę, którą zaczerpnęłam właśnie z serii Zabawy z bajką: rymujemy. Wszystko co przyjdzie mi do głowy, a moja córa rechocze i naśladuje dźwięki, które słyszy. 

Książeczki mają piękne, duże i wyraźne ilustracje - moja córka jest nimi zafascynowana. Dla starszych dzieci, które uczą się czytać, te bajeczki będą znakomitym treningiem nauki czytania, ponieważ litery są duże, czarne na jasnym tle przez co są wyraźne. 



Wielkim plusem jest to, że każda książeczka zawiera na okładce kolorowankę, która wprowadza dziecko w tematykę książeczki, bajkę opowiadającą o przygodach bohaterów, a następnie zadania utrwalające kolory, nazwy na przykład zwierząt. Podoba mi się również to, że książeczka zawiera kolorowanki pozwalając dziecku na dowolność i na samodzielny wybór kolorów, ależ takie, które wskazują w poleceniu na jaki kolor należy pokolorować dany obrazek. Możecie zapytać dlaczego tak często zwracam uwagę na swobodne zabawy oraz kolorowanki - już wspominałam o tym w poprzednich postach. Jeśli dziecko ma czas oraz okazję na swobodną zabawę, może samodzielnie wybrać kolory, ubrania, które założy, miejsce gdzie będzie się bawiło oraz zabawki wtedy kształtuje się jego osobowość, charakter, kreatywność oraz rozwija umiejętność koncentracji oraz skupienia uwagi.

Jeśli chcecie zapewnić swoim dzieciakom wspaniałą zabawę oraz zachęcić je do czytania, polecam Wam Zabawę z bajką! :)

1 komentarz:

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger