środa, 28 kwietnia 2021

Opowieści o Muminkach - idealne dla każdego!

 

Muminki to klasyk i chyba każdy się z tym zgodzi. Jako dziecko oglądałam Muminki, jako dobranockę i bez nich nie mogłam zasnąć. Po wielu latach wracam do ich przygód z głośno bijącym sercem, odkrywam je na nowo z córką i okazuje się, że wciąż mają dla mnie olbrzymie znacznie, wielką wartość. Zaskakujące jest też dla mnie to, że rozumiem je w pewnym sensie inaczej jako osoba dorosła niż dziecko poznające dopiero otaczający mnie świat.

Szukałam pięknie ilustrowanych książeczek, które będą dla mojej córki i dla mnie atrakcyjne wizualnie. Zwracam też uwagę na język, na poprawność. Cieszę się, że odkryłam wydanie, które mnie zauroczyło i zachęciło do ponownego odkrywania wspaniałego świata Muminków.

„Muminek i wiosenna niespodzianka” zaprasza nas do Doliny Muminków okrytej śniegiem. Wspólnie z Muminkiem budzimy się z zimowego snu, obserwujemy zmarzniętą krainę oprószoną jeszcze śniegiem. Odwiedzamy wciąż  śpiących rodziców Muminka, doświadczamy lęków głównego bohatera, towarzyszymy mu w wyjątkowej podróży i spotkaniu z jego przyjacielem. 


„Muminek i Święto Lodu” przedstawia przygotowaniu Muminka i jego rodziny  do zimowego snu. Osobiście polecam Wam tę lekturę tuż przed „Muminkiem i wiosenną niespodzianką” ponieważ wtedy zachowamy poprawną kolejność wydarzeń. Choć dla mnie nie ma to wielkiego znaczenia – czyta mi się tak wspaniale, że zatracam się w każdej części 😊 Te opowieści to nie tylko cudowne chwile spędzone w bajecznym świecie, ale też historyjka z morałem. Akurat w tej części Mały Słuchacz dowiaduje się, że nie należy się bać czegoś czego jeszcze nie znamy.








„Muminek i gwiazdka z nieba” wprowadza nas w klimat życzeń i marzeń. Muminek przypadkiem natrafia na piękny, lśniący kamyk. Według Panny Migotka i Ryjka – to gwiazdka, która spadła z nieba i może spełnić marzenie. Czy marzenie Muminka się spełni? Przekonajcie się sami! Mnie opowieść zaskoczyła i wzruszyła 😊




Książeczki z serii „Opowiadania z Doliny Muminków” są fantastycznie ilustrowane, ciepłe, spokojne, magiczne. Mają w sobie coś czarującego, coś co sprawia, że czytając opowieści o Muminku czujemy się spokojnie, bezpiecznie, miło. Życzę Wam cudownych chwil z naszymi ukochanymi Muminkami 😊

Ciekawe pozycje nie tylko dla Najmłodszych znajdziecie tutaj:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger