czwartek, 29 kwietnia 2021

Ogródek warzywny. Akademia mądrego dziecka. Mój zeszyt obserwacji - wspólne i kreatywne spędzanie czasu

 

Wiosna to dla mnie cudowny czas, który spędzamy aktywnie na świeżym powietrzu. Wspólne spacery, odkrywanie pierwszych oznak wiosny, organizowanie pikników, gier i zabaw w ogrodzie to nasze ulubione aktywności. Z racji, że uwielbiam ruch na świeżym powietrzu i cenię ekologiczne, wartościowe produkty, uwielbiam mój mały ogródek warzywno-owocowy. Mimo, że moja córka ma dopiero trzy latka, chętnie pomaga mi w pracach ogrodowych, dlatego postanowiłam przyjrzeć się z bliska Zeszytowi obserwacji przyrodniczych. Mój ogród. To zeszyt-książka dedykowana dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, która okazała się być przewodnikiem po uprawie roślin. 



Dla mnie to wartościowa pozycja, którą warto przeczytać z dzieckiem tuż przed założeniem swojego własnego ogródka. Z tej książki dowiemy się jak się zabrać do pracy, jakie narzędzia i jaką ziemię przygotować. Dziecko znajdzie w niej odpowiedzi na pytania o kompostowanie ziemi, o sianie i sadzenie. Ciekawe zadania zachęcą dziecko do przeprowadzania ogrodniczych eksperymentów, obserwowania swoich roślinek, wykonywania notatek. Dzięki wskazówkom napisanych w zwięzły i przystępny sposób, dziecko będzie mogło się poczuć jak prawdziwy ogrodnik. Zapewniam Was, że piknik, na którym będziemy się zajadać warzywami i owocami samodzielnie zebranymi ze swojej działki będzie wspaniałym wydarzeniem, które utkwi w pamięci dziecka na wiele lat. 




Oprócz ciekawej i wartościowej treści, na dzieci czekają zadania i zabawy wymagające użycia kleju, kolorowego papieru, kredek i farb. Pomysłowe zadania usprawnią motorykę małą dziecka, zachęcą do twórczej i kreatywnej pracy i zaktywizują dziecko. Lubię wartościowe książeczki, które motywują dziecko do obserwacji otaczającego ich świata, wyciągania wniosków, bo to rozwija kreatywne i logiczne myślenie. Polecam tę książeczkę wszystkim żądnym wiedzy i doświadczeń dzieciom :)

Ciekawe pozycje nie tylko dla Najmłodszych znajdziecie tutaj:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger