sobota, 31 marca 2018

Butelka LOVI Medical+


Wybór butelki do karmienia dla naszego szkraba to nie łatwe zadanie. Kiedyś nie zdawałam sobie sprawy z tego, że dokonując takiego wyboru powinnam zwrócić uwagę na wiele istotnych aspektów. 

Najważniejsze jest to, że w pierwszych tygodniach karmienia piersią ważne jest to, aby podawać dziecku pokarm w sposób bezpieczny dla karmienia piersią. 

W początkowym okresie karmienia warto zastosować smoczek dynamiczny. Czym się różni i co oznacza, że jest dynamiczny? Smoczek dynamiczny jest zbudowany z niejednorodnych warstw silikonu. Nie zaburza odruchu ssania, dzięki czemu nie utrudnia powrotu do karmienia piersią. Smoczek dynamiczny umożliwia:
- prawidłową, aktywną pracę mięśni warg i języka
- zachowanie rytmu ssania
-właściwą koordynację ssania-połykania-oddychania



Standardowy smoczek z jednorodnego silikonu zmusza dziecko do zmiany rytmu ssania, utrudniając mu aktywne ssanie co może prowadzić do niechęci do ssania piersi. Kształt i długość standardowego smoczka jest stała, nie wydłuża się i nie kurczy tak jak brodawka w czasie ssania.

Butelka LOVI Medical+ ma odpowiednio wyprofilowany kształt - ułatwia stabilne trzymanie butelki w dłoni. Posiada również czytelną skalę.


To co cenię w tej butelce to specjalny kapsel, który umożliwia zamknięcie butelki i szczelne przechowywanie pokarmu w lodówce. 



Analizując fachową literaturę dotyczącą alternatywnego karmienia noworodków i młodszych niemowląt natknęłam się na kubeczek do pojenia. Taki kubeczek powinien być przezroczysty, dość miękki (tak aby można było go delikatnie ścisnąć), zawierać skalę oraz specjalną wywiniętą krawędź, którą można założyć za dolną wargę dziecka. Jestem mile zaskoczona tym, że butelka LOVI zawiera w swoim składzie właśnie taki kubeczek do pojenia. 





Podsumowując, butelka LOVI Medical+ zawiera wszystkie elementy niezbędne do karmienia maluszka butelką, ale w taki sposób, aby zawsze móc wrócić do karmienia piersią. Jest trwała, praktyczna oraz bezpieczna. Jeśli chcesz karmić dziecko naprzemiennie piersią oraz butelką - musisz ją mieć! 



Dlatego, że swoją butelkę będę mogła przetestować w praktyce dopiero (lub już! :) ) za kilka dni, do tej pory posiłkowałam się opiniami moich koleżanek, które już cieszą się macierzyństwem. 
Specjalnie dla Was dołączam kilka ich komentarzy na temat butelki LOVI Medical+:

"Mój Ignaś od początku był na piersi. Niestety po kilku tygodniach musiałam go zostawić na dłużej i próbowałam włączyć butelkę. Niestety, nie dawał się przekonać. Kupiłam kilka różnych butelek, udało nam się dopiero z LOVI! Najważniejsze, że mogłam karmić synka i z piersi i butelki"
Karolina, 24

"Moją córę chciałam karmić z butelki, ale własnym mlekiem. Mimo to, nie chciałam zamykać sobie drogi, dlatego wybrałam butelkę ze smoczkiem niezaburzającym odruchu ssania. Jestem bardzo zadowolona. Doceniam również nakrętkę na butelkę, którą wielokrotnie używam jako miarkę do przygotowania posiłku czy też odmierzania wody. Próbowałam również Małą karmić nakrętką - udało się :)"
Celina, 34

A Wy używacie butelki LOVI Medical+ ? Podzielcie się z nami swoimi opiniami i doświadczeniem! :)



2 komentarze:

  1. żałuję, że nie zgłębiłam tematu butelek wczesniej. Kupiłam ot tak, pierwszą lepszą, nie zwracałam uwagi na rodzaj smoczka. Synek chętnie pił z butelki, ale niestety nie chciał wrócić do piersi. Przez to przestałam karmić piersią. Przy następnym dziecku będę już wiedziała na co zwracać uwagę, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jestem wlaśnie na etapie kompletowania wyprawki i zakupu butelki. Koleżanka polecała mi produkty https://www.lansinoh.pl/ ze względu na wysoką jakość i przystępne ceny. Jak myslisz, to dobry wybór?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger