czwartek, 6 maja 2021

"Ja i moja mama", "Czy to jest moje" - nowości z serii Akademia Mądrego Dziecka. A to ciekawe


Uwielbiamy z córką książeczki wyjątkowe, które oprócz wpadającego w ucho tekstu proponują najmłodszemu czytelnikowi pewien bonus. Chętnie sięgam po książeczki z elementami dotykowymi lub wykrojniki, które angażują młodego czytelnika do "czytania" książki również za pomocą dotyku rozwijając jego zdolności manualne i dostarczając w tym samym czasie różnorodnych bodźców.

Seria Akademia Mądrego Dziecka jest jedną z naszych ulubionych, dlatego zdecydowałam się na kolejne nowości.


"Ja i moja mama" opowiada o wspaniałej miłości mamy i dziecka. Autorem sympatycznych wierszyków jest polski poeta i bajkopisarz Zbigniew Dmitroca. Osobiście mam przyjemność częstego czytania innych i wierszy tego poety i przyznaję, uwielbiam je. Pełnych ciepła wierszykom towarzyszą barwne i urocze ilustracje, które są świetnym uzupełnieniem tekstu. Książeczka wygląda znakomicie, wierszyki czyta się lekko i przyjemnie, a całość sprawia, że jest to książeczka idealna na każdą okazję. Z nią zaczynamy i kończymy miły dzień. Co więcej, dziecko świetnie się bawi wodząc paluszkami po wykrojniku w kształcie serca.





"Czy to jest moje?" to kolejna nowość z serii Akademii Mądrego Dziecka A to ciekawe, która również oczarowuje wierszykami mojego ulubionego poety i bajkopisarza Zbigniewa Dmitroca. To książeczka kartonowa z tak zwanymi dziurami, czyli wykrojonymi kołami różnej wielkości. Według mnie to świetna zabawa - rodzic czyta wierszyki, a dziecko przygląda się ilustracjom i wodzi paluszkiem po wykrojnikach. 



Dzięki tej książeczce maluch wzbogaci swój zasób słownictwa, rozwinie  sprawności manualne, usprawni koordynację wzrokowo-ruchową oraz przede wszystkim - poszerzy wiedzę na temat otaczającego go środowiska. Pojawiają się tutaj podstawowe przedmioty takie jak zabawki, klocki, naczynia, którymi posługuje się maluch. Jest też strona poświęcona korzystaniu z nocnika oraz myciu zębów - dla mnie to strzał w dziesiątkę. Mam nadzieję, że będzie to dla córki zachętą do stania się bardziej samodzielną :)




Ciekawe pozycje nie tylko dla Najmłodszych znajdziecie tutaj:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger