niedziela, 18 kwietnia 2021

"Opowiem Ci mamo" - gra edukacyjna dla przedszkolaków


Moi Drodzy,


dzisiaj podzielę się z Wami ciekawą propozycją gry edukacyjnej dla przedszkolaków, która pozwoli Waszym maluchom na poszerzenie zasobu słownictwa oraz umiejętność tworzenia zdań oraz układania opowieści, historyjek. A to wszystko podczas wspaniałej zabawy! Co więcej, dziecko oprócz umiejętności opowiadania, trenuje umiejętności poznawcze, ćwiczy myślenie skutkowo-przyczynowe, kojarzenie oraz myślenie logiczne.

W opakowaniu znajdziemy 20 dwustronnych plansz, czyli 40 barwnych ilustracji. Kartoniki są sztywne z przyjemnymi dla oka obrazkami. Zadaniem dziecka jest ułożenie kart w takiej kolejności, aby opowiadana historyjka była logiczna. Gra jest dedykowana dzieciom powyżej 5. roku życia, jednak ja polecam tę zabawę nawet młodszym dzieciom. Z moją trzylatką układałyśmy najpierw dwa obrazki, później trzy, a czwarty potrafiła dopasować już samodzielnie :) Dzięki temu, ta gra posłuży nam zdecydowanie dłużej. Dla ułatwienia każdy "pakiet" ilustracji ma w górnym rogu symbol, który ułatwi nam odszukiwanie pasujących do siebie kartoników.





 

To gra o bardzo prostej mechanice. Jednak pomysł jest znakomity! Wiele razy wycinałam ilustracje z gazety, mieszałam je i prosiłam swoich uczniów o ułożenie ich w odpowiedniej kolejności. Następnie wspólnie układaliśmy historyjkę, opisywaliśmy bohaterów. Żałuję, że wtedy nie wiedziałam, że jest taka gra-układanka, która znacznie ułatwiłaby mi przygotowanie do lekcji, a przede wszystkim urozmaiciłaby nasze lekcje zachęcając uczniów do aktywnego udziału w czasie zajęć. Ta układanka świetnie sprawdzi się nie tylko w czasie zabawy z dzieckiem, ale też podczas zajęć logopedycznych z uczniem, na lekcjach języka obcego, a nawet w czasie zajęć edukacji wczesnoszkolnej. "Opowiem Ci mamo"  to wspaniałe wsparcie nie tylko dla rodzica, ale też pedagoga. 


Tę oraz wiele innych ciekawych propozycji znajdziesz tutaj:


1 komentarz:

  1. Cieszymy się, że ułatwiliśmy Pani pracę :) i że pozycja spełnia swoje zadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger