środa, 5 lutego 2020

Dzisiaj trochę o moim nowym hobby, a trochę o postanowieniu noworocznym- ATLAS GWIAZD

Uwielbiam spędzać wiosenne i letnie wieczory na drewnianej huśtawce przyglądając się niebu i gwiazdom. Do tej pory to mi wystarczyło, ale chcąc umiejętnie odpowiadać córeczce na pytania na temat gwiazd, Drogi Mlecznej, planet i tych miliona innych rzeczy postanowiłam już teraz zacząć przeglądać fachową literaturę abym nie musiała się oblewać rumieńcem - choć pod osłoną nocy może nikt nie zauważy? :) Zawsze staram się robić to co robię na 100%, a nawet na więcej i tak od kilku dni studiuję ATLAS GWIAZD Wydawnictwa RM. 

Zwykle opisuję dla Was książeczki i magazyny dla dzieci więc ATLAS GWIAZD może brzmieć dla Was trochę dziwnie. Może się zmagacie z karmieniem, zakupem pierwszych bucików, wyborem kurortu odpowiedniego dla rodzin z dzieckiem, a ja nagle wyskakuję z GWIAZDAMI. Ale wiecie co? Może akurat to Was zainspiruje do rozwijania siebie. Niekoniecznie do studiowania astronomii, ale może pomyślicie: oooo jedni mogą gwiazdy, a ja hiszpański! Albo salsę. Cokolwiek. Ważne żebyście były szczęśliwe i się realizowały. Póki co ATLAS GWIAZD może być idealnym prezentem dla męża/partnera na Walentynki - prezent wyjątkowy, niespotykany, a w Walentynce możesz nawiązać do wspólnego sięgania gwiazd, bo jak nie z Nim, to z kim?


Widzicie ten piękny plakat? Bo ja wciąż jestem pod jego wrażeniem. Poza tym, nie tylko ja. Moja córeczka też nie mogła oderwać od niego wzroku ani małych rączek :) Plakat przedstawia "Nasz kosmiczny plan miasta". Możesz go powiesić na ścianie, na szafie, na tablicy korkowej - i tak będzie robił wrażenie!



Atlas ma piękne ilustracje, które zapierają dech w piersiach. Oprócz znakomitych ilustracji zawiera informacje, które w przystępny sposób wyjaśniają podstawowe zagadnienia astronomiczne. Gwiazdy, planety, zjawiska astronomiczne stały się dla mnie czymś wyjątkowym, fascynującym, ale też zrozumiałym. Atlas wzbogaci wiedzę każdego laika, początkującego astronoma oraz zafascynuje nastolatka zainteresowanego życiem ciał niebieskich. 


W atlasie znajdziemy wskazówki dla obserwatora, miesięczne mapy nieba, dzięki którym dowiemy się co i kiedy obserwować. Jest też sekcja poświęcona Słońcu, Księżycowi, Planetom, Gwiazdom, Gwiazdozbiorom, Zjawiskom świetlnym oraz Obserwatoriom. Bardzo pomocny jest też leksykon słownictwa astronomicznego, który znajdziemy na końcu atlasu. 


Dlaczego tak dobrze czyta mi się ten atlas? Bo często wspomina mity, które wyjaśniają zjawiska astronomiczne. Język jest prosty, przystępny, ciekawy. Polecam ATLAS GWIAZD nie tylko miłośnikom gwiazd, ale też każdemu kto ma ochotę na odrobinę nowości :)


Wszystkie szczegóły oraz szeroki wybór publikacji dla dzieci oraz młodzieży znajdziesz tutaj:


Za egzemplarze recenzenckie serdecznie dziękuję Wydawnictwu RM.

2 komentarze:

  1. Ostatnio przeglądałam ten atlas w księgarni. Anka zadaje mi ostatnio pytań, a odpowiedzi na szybko szukam w internecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe hobby, sama się nie znam na astrofizyce, ale temat jest fascynujący :) moje nowe hobby to natomiast jazda konna :) nie sądziłam, że tak mi się to spodoba, nastawiałam się sceptycznie, a teraz tylko szukam okazji by wyciągnąć z szafy oficerki jeździeckie i ruszyć do szkółki :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger