poniedziałek, 14 października 2019

"Niezwykłe peleryna i inne opowieści" Wydawnictwa Promic


Od kilku dni zaczytuję się fantastycznymi i zarazem magicznymi opowieściami o rzeczach i sytuacjach (nie)zwykłych. "Niezwykła peleryna i inne opowieści" prezentuje opowieści o niby dla nas-dorosłych opowieściach prostych, a jednak dla dzieci sytuacjach trudnych. "Niezwykła peleryna" wzrusza, bawi, edukuje i tłumaczy w prosty sposób ważne dla nas zagadnienia. 


Na jednej z pierwszych stron spotykamy uroczego kota - piękną ilustrację. Moja córka bardzo zainteresowała się książką gdy tylko go ujrzała. Z zainteresowaniem słuchała opowieści, dotykała ilustracji, pokazywała gdzie kot ma uszy, nos, oczy, ogon. Te znakomite i wyraźne ilustracje zachęcają dzieci do uważnego słuchania i śledzenia opowieści. 


Pierwsza opowieść jest oryginalna, pouczająca i opowiada o bardzo częstych sytuacjach. Podoba mi się to, że poruszana kwestia jest bardzo popularna i jest wytłumaczona w prosty sposób. Opowieści nie są zbyt długie dzięki czemu dziecko się nie nudzi i chętnie jej słucha. Każdą opowieść możemy podsumować dyskusją z dzieckiem sprawdzając czy poprawnie zrozumiało opowieść oraz co z niej zapamiętało. Kolejny plus jest taki, że bohaterowie są bliscy dziecku. Są to przyjemne zwierzęta lub chłopcy i dziewczynki w wieku szkolnym. Dzięki temu dziecko może utożsamiać się z bohaterem opowieści.


Pamiętacie kiedy ktoś zachęcał Was do sięgnięcia po papierosa lub inne substancje? Jeśli mieliście problem z odpowiednim zachowaniem i pragniecie uchronić Wasze dzieci lub siostrzeńców/siostrzenice to koniecznie sięgnijcie po opowiadanie "To, co najlepsze." Opowiadanie mnie wzruszyło i przyznam szczerze, że napełniło mnie asertywnością, siłą i przekonaniem. Jeśli na mnie - osobie dorosłej, pedagogu, wychowawcy zrobiło tak duże wrażenie to wyobrażam sobie jak zareaguje na nie dziecko. Mimo, że sobie wyobrażałam to i tak musiałam to przetestować - opowiadanie podsunęłam 11-latkowi. Pochłonął je w kilka minut i widziałam, że był mile zaskoczony zakończeniem. Nie chcę zdradzać szczegółów więc napiszę tylko, że to opowiadanie jak wiele innych zawartych w "Niezwykłej pelerynie" pomoże rozwiązać wiele Waszych problemów. 




Polecam "Niezwykłą Pelerynę" również nieśmiałym, niepewnym dzieciakom. Opowiadania (między innymi "Ślimak") pozwolą uwierzyć we własne możliwości.  Zapoznałam się ze wszystkim opowiadaniami i doszłam do wniosku, że każdy znajdzie coś dla siebie. W takim razie życzę Wam udanej lektury oraz owocnych dyskusji :)


Wszystkie szczegóły oraz szeroki wybór publikacji nie tylko dla dzieci oraz młodzieży znajdziesz tutaj:


Za egzemplarze recenzenckie serdecznie dziękuję Wydawnictwu PROMIC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Batmanka - mama testerka , Blogger